74 prosent av alle kjøp i Norge begynner med at noen søker på nett. Er du ikke tilstede på nett, vil du dermed ikke bli vurdert engang i de aller fleste kjøpsprosesser.
Netthandel kan skje på ulike nivåer:
- Du kan ha en ren analog butikk, uten noen form for tilstedeværelse på nett, annet enn en e-post kanskje?
- Du kan ha en nettside, Facebook- og/eller Google Business-side, som lar folk finne åpningstider, butikkategori og kontaktinfo
- Du kan ha en nettside eller Facebook-side som viser produkter, uten mulighet for å kjøpe – enten ved hjelp av en katalog eller som enkeltprodukter
- Du kan legge ut varene dine på eksisterende plattformer, som Miinto, Finn.no, Wish, Amazon og lignende.
- Du kan ha en nettbutikk, der folk kan betale med kort/faktura/vipps, og få varen tilsendt eller hente i butikken din
Det viktigste er å utvide kundegrunnlaget ditt fra de få som kan reise til butikken din til de mange som kan Google produktene dine.
Så kan det hende du ikke vil være med på Black Friday og alle de andre pocoloco-salgene som gjør det vanskelig å drive butikk. Men idét øyeblikket Black Friday blir til Happy Sunday kan du sitte klar med løsningen som kan ønske velkommen en betraktelig større gjeng med kunder.
Vi har laget Hændle – så du kan hoppe rett til steg fem. Det fritar deg ikke fra jobben om å måtte spre budskapet om varene dine eller sende ut varene når de blir bestilt. Men de nye digitale butikklokalene dine står klare for deg.
Klikk deg inn og se hvilken løsning som passer best for deg.
God handel!