Fargene du velger formidler noe. Kanskje ikke mer enn 1000 ord, men du uttrykker ikke helt det samme om du velger grønn eller rød tittel. Her er adjektivene de ulike fargene tillegger merkevaren din:
«What does the colors say?», lissom.
Når vi skal designe – enten en logo, en nettside eller invitasjon til gullungens bursdagsselskap må vi forholde oss til farger.
Fargene du velger formidler noe. Kanskje ikke mer enn 1000 ord, men du uttrykker ikke helt det samme om du velger grønn eller rød tittel. Her er adjektivene de ulike fargene tillegger merkevaren din:
Optimist, tydelig og varm
Vennlig, glad og selvsikker
Spennende, ungdommelig og dristig
Kreativ, oppfinnsom og klok
Tillitsvekkende, pålitelig og sterk
Fredfull, i vekst og helse
Balanse, nøytral og rolig

Dette er fargeemosjons-guiden til The Logo Company
Forfatter: Johannes
Grunnlegger og daglig leder i Brainify, med 26 års erfaring som designer, konseptutvikler, prosjektleder, forretningutvikler og innholdsprodusent for kunder som Stortinget, Posten, Aker Solutions, Dagsavisen, Morgenbladet, Vårt Land, Redd Barna og Norad i tillegg til mange mindre bedrifter og frivillige organisasjoner.
Vis alle innlegg av Johannes
Én tanke om “Hva sier fargene?”