Død over bannerannonsene?

Nina Furu har skrevet et veldig interessant blogginnlegg om norske nettavisers bruk av bannerannonser, i forhold til for eksempel amerikanske og engelske «konkurrenter».

Nina Furu har skrevet et veldig interessant blogginnlegg om norske nettavisers bruk av bannerannonser, i forhold til for eksempel amerikanske og engelske «konkurrenter».

Faksimile fra http://www.ninafuru.no
  • Norske aviser satser fortsatt på bannerannonser – til tross for elendige klikkprosenter
  • For 50% av brukerne viser ikke VGs forside engang den siste nyhetens tittel – fordi bannerannonsen i toppen stjeler plassen
  • Avisene vil, i følge Furu, få mer synlige annonser ved å gjøre dem mindre

Les innlegget her

Forfatter: Johannes

Grunnlegger og daglig leder i Brainify, med 26 års erfaring som designer, konseptutvikler, prosjektleder, forretningutvikler og innholdsprodusent for kunder som Stortinget, Posten, Aker Solutions, Dagsavisen, Morgenbladet, Vårt Land, Redd Barna og Norad i tillegg til mange mindre bedrifter og frivillige organisasjoner.

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut /  Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut /  Endre )

Kobler til %s

Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær hvordan dine kommentardata behandles..

%d bloggere liker dette: