Kjernemodellen

I disse dager har vi oppstart på to forprosjekter for nye nettsider, for henholdsvis Acta – Barn og unge i Normisjon og Misjonsalliansen. For begge organisasjoner benytter jeg meg av Netlife Research’ kjernemodell. Les mer om modellen.

Kjernemodellen

I disse dager har vi oppstart på to forprosjekter for nye nettsider, for henholdsvis Acta – Barn og unge i Normisjon og Misjonsalliansen. For begge organisasjoner benytter jeg meg av Netlife Research’ kjernemodell.

Modellen er enkel:

  • Vi tar utgangspunkt i brukernes mål med å besøke nettsidene; dvs «hvilken oppgave de vil løse» ved å besøke nettsidene dine
  • Vi finner ut hvor brukerne kommer ifra (Facebook, Google, søk fra forsiden, e.l.)
  • Vi finner ut hvor vi skal lede dem videre for å gi dem løsningen på oppgaven sin

Det er en veldig logisk modell, men satt i system. Dermed kan vi gå bort fra tanken om at forsiden er viktigst, og at brukerne besøker nettsiden vår for å lese et leksikon om organisasjonen vår :-)

Les mer om kjernemodellen på Netlife Research’ blogg IAllEnkelhet.no

Forfatter: Johannes

Grunnlegger og daglig leder i Brainify, med 26 års erfaring som designer, konseptutvikler, prosjektleder, forretningutvikler og innholdsprodusent for kunder som Stortinget, Posten, Aker Solutions, Dagsavisen, Morgenbladet, Vårt Land, Redd Barna og Norad i tillegg til mange mindre bedrifter og frivillige organisasjoner.

6 kommentarer om “Kjernemodellen”

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut /  Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut /  Endre )

Kobler til %s

Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær hvordan dine kommentardata behandles..

%d bloggere liker dette: