Facebook gjør venneaktiviteter om til annonser

Faksimile Mashable.com

Facebook lanserer nå Sponsored Stories: Et nytt annonseformat som gjør om dine venners aktiviteter om til reklame.

Sponsored Stories er «en måte for markedsførere å sponse aktiviteter fra News Feed’en» sier Facebook sin produktmarkedssjef Jim Squires til Mashable. Annonsørene kan velge å ta enkelte brukerhandlinger – som for eksempel innsjekking på Places, eller handlinger fra Facebook-applikasjoner – og vise dem i høyrekolonnen.

Les hele artikkelen på nettsiden Mashable (på engelsk)

Forfatter: Johannes

Grunnlegger og seniordesigner i Brainify, med 24 års erfaring som designer, konseptutvikler, prosjektleder, forretningutvikler og innholdsprodusent for kunder som Stortinget, Posten, Aker Solutions, Antidoping Norge, Vårt Land, Redd Barna og Norad i tillegg til mange mindre bedrifter og frivillige organisasjoner.

3 kommentarer om “Facebook gjør venneaktiviteter om til annonser”

  1. Vil det si at alle da kan se at Jessica har vært på Starbucks eller brukes slik reklame da kun mot hennes venner?

    Liker

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut /  Endre )

Google-bilde

Du kommenterer med bruk av din Google konto. Logg ut /  Endre )

Twitter-bilde

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut /  Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut /  Endre )

Kobler til %s

Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær hvordan dine kommentardata behandles..