Facebook gjør venneaktiviteter om til annonser

Faksimile Mashable.com

Facebook lanserer nå Sponsored Stories: Et nytt annonseformat som gjør om dine venners aktiviteter om til reklame.

Sponsored Stories er «en måte for markedsførere å sponse aktiviteter fra News Feed’en» sier Facebook sin produktmarkedssjef Jim Squires til Mashable. Annonsørene kan velge å ta enkelte brukerhandlinger – som for eksempel innsjekking på Places, eller handlinger fra Facebook-applikasjoner – og vise dem i høyrekolonnen.

Les hele artikkelen på nettsiden Mashable (på engelsk)

Advertisements

Forfatter: Johannes

Grunnlegger og seniordesigner i Brainify, med 21 års erfaring som designer, konseptutvikler, prosjektleder, forretningutvikler og innholdsprodusent for kunder som Vårt Land, Redd Barna, Posten, Aker Solutions og Norad i tillegg til mange mindre bedrifter og frivillige organisasjoner.

3 thoughts on “Facebook gjør venneaktiviteter om til annonser”

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut / Endre )

Twitter picture

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut / Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut / Endre )

Google+ photo

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut / Endre )

Kobler til %s