Har du brukt Spotify? Gratisversjonen? Da har du hørt at det er reklame der, innimellom … En reklame du garantert har lagt merke til. Og reklame kan jo vi reklamemakere like :-)
Annonsering på Spotify er relativt artig å begynne å tenke gjennom. Gratisversjonen brukes av 600.000 nordmenn. Her har vi plutselig en radioreklame med interaksjon, og de som hører på radiospotten din har mest sannsynlig mye bedre kvalitet på lyden enn for en gjennomsnittlig radioreklame. I tillegg kan du snevre ned målgruppen din … nesten så langt du kan ønske deg. Og sammen med lydspoten vises interaktive annonsebannere, som kan være alt fra små kvadrater til heldekkende reklameplakater. Bruttopris per spot: 0,24 kr.
– 18–24-åringer er den største brukergruppen hos oss og utgjør 40 prosent av gratisbrukerne. 70 prosent av gratisbrukerne er i alderen 18 til 34 år, forteller norgessjef Cathrine Solheim. (sitat fra tv2nyhetene.no)
Skal du lansere en ny Kaffebrenneriet på Majorstua kan du nå kvinner mellom 25–35 tirsdag formiddag, med et budskap om at «Ta med deg barnevogna innom Kaffebrenneriet på Majorstua og fortell oss passordet du ser i annonsen her … så skal du få 50% på kaffe.»
Så neste gang jeg jobber med radiospotter kan jeg love deg at jeg har Spotify, og deres mulighet for interaktivitet i kombinasjon med spotten, i bakhodet :-)