Strategi for sosiale medier

God kommunikasjon på internett, og spesielt i sosiale medier, krever i utgangspunktet det samme som de tradisjonelle mediene; At du har noe å fortelle, og at du forteller det på en god måte. Det handler om, som i resten av kanalene, om å ha «den gode historien»? Og da er det kanskje det vi i Sandbeck kaller Essensen et godt sted å starte:

  • Hva er dagens situasjon; hvem er din bedrift i din bransje?
  • Hva er din bedrift enestående på?
  • Hva er verdiene til din bedrift? Hvordan skal det synliggjøres i kommunikasjonen din?
  • Hvor skal din bedrift? Hva er ambisjonene deres.

Er det enda viktigere enn før å ha strategien på plass når vi skal bruke sosiale medier?

Forfatter: Johannes

Grunnlegger og seniordesigner i Brainify, med 21 års erfaring som designer, konseptutvikler, prosjektleder, forretningutvikler og innholdsprodusent for kunder som Vårt Land, Redd Barna, Posten, Aker Solutions og Norad i tillegg til mange mindre bedrifter og frivillige organisasjoner.

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut / Endre )

Twitter-bilde

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut / Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut / Endre )

Google+-bilde

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut / Endre )

Kobler til %s